• 1_new.jpg
  • 2_new.jpg
  • 3.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg
  • 7.jpg
  • 12.jpg
  • 13.jpg
  • 14neww.jpg
  • 324467256_5756341207818763_5325088699686113668_n.jpg
  • colors.jpg
  • dentra.jpg
  • IMG_20200221_131151.jpg
  • IMG_20200221_131454.jpg
  • IMG_20200221_131601.jpg
  • logotipo.jpg
  • new.jpg
  • petalouses.jpg
  • sximata.jpg

23ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

23ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

 

Διεύθυνση : Ανδριτσαίνης 15
Τ.Κ. – Πόλη: 13672-Αχαρνές
Ιστοσελίδα: https://23dimach.mysch.gr
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τηλέφωνο: 2102448843
Διευθύντρια Σχολικής Μονάδας: Μαργέλου Κωνσταντία
Υποδιευθύντρια: Προμπονά Πηνελόπη

 

 

1. Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Το σχολείο είναι ο χώρος εργασίας μας «το δεύτερο σπίτι μας» και προσφέρει αγωγή και εκπαίδευση με στόχο την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή. Για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου είναι απαραίτητο να συνεργάζονται αρμονικά, να αποδέχονται και να σέβονται τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα και οι τρεις παράγοντες της σχολικής κοινότητας οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς - κηδεμόνες και οι μαθητές.
Ο παρών κανονισμός συντάχθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου να διευκολυνθούν οι κοινές επιδιώξεις όλων μας: η αγωγή, η κατάρτιση, η καλλιέργεια και η ασφάλεια των μαθητών.
Έχει σκοπό να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις, ώστε να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής, με κοινό στόχο την πρόοδο των μαθητών αλλά και την υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, η πειθαρχία όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ.
Αποστολή-Όραμα Σχολείου
Η δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού στην κοινωνία όπου όλοι οι παράγοντες της σχολικής ζωής θα συνεργάζονται αρμονικά και θα έχουν ως στόχο οι μαθητές να αναπτύξουν κάθε πλευρά των δυνατοτήτων τους (ψυχοσωματικών, διανοητικών, κοινωνικών), έτσι ώστε να γίνουν ολοκληρωμένοι και υπεύθυνοι πολίτες. Επιπλέον, να μπορεί να αναπτύσσεται η μοναδικότητα κάθε μαθητή μέσα από την αίσθηση του «ανήκειν», τη συμμετοχή και την εμπιστοσύνη στην «κοινότητα» και την εμπιστοσύνη σε ένα σύστημα αξιών.
Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας
Ο Κανονισμός περιλαμβάνει κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα, οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών και άλλων πρακτικών.
Βασικοί στόχοι του Κανονισμού του σχολείου μας είναι οι μαθητές/μαθήτριες να αποκτήσουν θετική στάση για το σχολείο, να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της μάθησης, να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.
Μέσω των συμφωνημένων αρχών του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:
 Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
 Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
 Να δημιουργούνται οι συνθήκες αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ι. Διδακτικό ωράριο
Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
- υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 08:00 - 08:15
- έναρξη 1 ης διδακτικής περιόδου: 08:15
- λήξη υποχρεωτικού προγράμματος - αποχώρηση μαθητών: 13:15 (εξάωρο)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (μόνο για τους μαθητές του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)
- έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 13:15
- λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 16:00
Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:
ΠΡΩΙΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
08:00- 08:15 15' ΥΠΟΔΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
08:15- 09:40 85΄ 1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
09:40- 10:00 20' ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
10:00- 11:30 90' 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
11:30- 11:45 15' ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
11:45- 12:25 40' 5η ΩΡΑ
12:25- 12:35 10' ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
12:35- 13:15 40' 6η ΩΡΑ

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
13:15- 13:20 5' Μ ΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ
13:20- 14:00 40' ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
14:00- 14:15 15' ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
14:15- 15:00 45' 1η ΩΡΑ
15:00- 15:15 15' ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
15:15- 16:00 45' 2η ΩΡΑ

II. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών
Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15.
Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Αν κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του, ενημερώνει τον διευθυντή και πηγαίνει στην τάξη του. Σε περίπτωση που η μη έγκαιρη προσέλευση είναι συχνή και επαναλαμβανόμενη παρά τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών, ειδοποιείται ο γονέας-κηδεμόνας του μαθητή να προσέλθει στο σχολείο για συζήτηση με τον διευθυντή.
Η είσοδος στο προαύλιο επιτρέπεται μόνο στους μαθητές και το προσωπικό του σχολείου. Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους, αφού βεβαιωθούν ότι αυτά εισήλθαν στο προαύλιο, παραμένουν έξω από αυτό. Η παραμονή τους δημιουργεί ποικίλα προβλήματα.
Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου κλείνει.
Μετά την είσοδο των μαθητών στον αύλειο χώρο του Σχολείου οι μαθητές κατευθύνονται στον χώρο που έχει οριστεί για το τμήμα τους και πραγματοποιείται η πρωινή κοινή συγκέντρωση με ευθύνη των εφημερευόντων εκπαιδευτικών η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ενημέρωση όλων σε θέματα καλής λειτουργίας του σχολείου ως οργανωμένης εκπαιδευτικής κοινότητας. Από εκεί με τον εκπαιδευτικό, που έχουν μάθημα, θα οδηγηθούν στην αίθουσά τους.
Η είσοδος στον αύλειο χώρο του Σχολείου γονέων- κηδεμόνων και άλλων επισκεπτών θα γίνεται μόνο κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το σχολείο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους, ακόμα και αν αυτός καθυστερήσει.
Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Όσοι από τους μαθητές και τις μαθήτριες αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, καταθέτουν σχετική Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων/κηδεμόνων τους.
Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, υπό την εποπτεία των εφημερευόντων, γίνεται ως εξής:
 οι μαθητές όλων των τάξεων που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους συνοδεύονται στην έξοδο από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν την τελευταία ώρα και αποχωρούν στις 13:15
 Στο τέλος του ολοήμερου προγράμματος οι μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι σε αυτό αποχωρούν σύμφωνα με την ώρα αναχώρησης που έχουν δηλώσει οι γονείς-κηδεμόνες τους δηλαδή στις 15:00 ή στις 16.00.
3. ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
Ι. Φοίτηση
Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική, παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες.
Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης. Η απουσία τους από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, πρέπει να ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός της τάξης για το λόγο της απουσίας και όταν η απουσία είναι πολυήμερη ή επαναλαμβανόμενη ενημερώνεται και η Διεύθυνση του σχολείου.
Σε περίπτωση που γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τον εκπαιδευτικό της τάξης και τη Διεύθυνση του Σχολείου.
Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, απαραίτητο είναι οι Μαθητές των Α' και Δ΄ τάξεων να προσκομίσουν εγκαίρως το Ατομικό Δελτίο Υγείας (ΑΔΥΜ).
II. Σχολικοί χώροι
Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του σχολείου, στο φυσικό περιβάλλον του σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό και γενικά την περιουσία των άλλων αποτελούν βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Για τον λόγο αυτό φροντίζουμε όλοι μαζί να διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δε γράφουμε στα θρανία και τους τοίχους, και δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και το εποπτικό υλικό.
Οι μαθητές με τον ίδιο τρόπο φροντίζουν για την τάξη και την καλαισθησία των σχολικών αιθουσών, γιατί είναι ο ιδιαίτερος χώρος τους, ο χώρος όπου περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μετά από το σπίτι τους, αφού εκεί εργάζονται πολλές ώρες.
Οι εφημερεύοντες οφείλουν να φροντίζουν να διατηρούνται καθαροί όλοι οι βοηθητικοί χώροι του σχολείου, διάδρομοι, τουαλέτες, κτλ.
Οι μαθητές σέβονται τις προσπάθειες του σχολείου και συμβάλλουν στη διατήρηση των χώρων καθαρών.
ΙΙΙ. Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν από τις αίθουσες και κατεβαίνουν στο προαύλιο. Κανένας μαθητής και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.
Ο κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του και εξέρχεται τελευταίος, αφού κλειδώσει την αίθουσα.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν στον διάδρομο του ισογείου και είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα δάσκαλο του σχολείου.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος κάλυψης φυσικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο και δεν εισέρχονται στους χώρους των γραφείων χωρίς άδεια.
Οι μαθητές οφείλουν να μένουν μόνο στον χώρο που έχει οριστεί και να διατηρούν καθαρό το προαύλιο.
Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

IV. Ασφάλεια μαθητών/τριών
• Απαγορεύονται στο σχολείο παντός είδους αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Πιο αναλυτικά οι μαθητές, εκτός από τα αναγκαία σχολικά είδη για το ημερήσιο πρόγραμμά τους, δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια, πολύτιμα αντικείμενα, τιμαλφή ή άλλα υλικά. Επίσης εντός του σχολικού χώρου οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες, “έξυπνα” ρολόγια χειρός και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα καταγραφής και επεξεργασίας εικόνας και ήχου.
• Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα που ακολουθούν, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και ο Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας(ΔΑΙ) και Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών. Ακόμα υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
• Η Διευθύντρια του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
V. Επισκέψεις – Σχολικές δραστηριότητες
Οι διδακτικές επισκέψεις και οι σχολικές γιορτές είναι μέρος της σχολικής ζωής, βοηθούν στην αποτελεσματικότερη πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές δεν πρέπει να απουσιάζουν από αυτές, παρά μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Οι ώρες προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών παραμένουν αμετάβλητες σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης.
Το σχολείο διοργανώνει μια σειρά από ξεχωριστές δραστηριότητες, εντός και εκτός σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και ευαισθητοποιούνται σε διάφορα θέματα. Καταβάλλεται προσπάθεια από όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ώστε να ευαισθητοποιηθούν γονείς και μαθητές προκειμένου όλοι οι μαθητές να συμμετέχουν στις πολιτιστικές, επετειακές, αθλητικές, μορφωτικές κ.ά. εκδηλώσεις του σχολείου.

 

VI. Συμπεριφορά - Αγωγή
1. Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου.
2. Κάθε μορφή εκφοβισμού (πρόκληση σωματικού πόνου, διάδοση φημών, απομόνωση από παρέες, προσβλητικά λόγια και μηνύματα, ηλεκτρονικός εκφοβισμός κλπ.) απαγορεύεται αυστηρά, ελέγχεται αυστηρά και αντιμετωπίζεται αναλόγως και κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτικό, την Διευθύντρια του Σχολείου ή τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα πάντα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.
Στα πλαίσια της πρόληψης φαινομένων βίας το σχολείο επιδιώκει την ανάπτυξη θετικού κλίματος, την καλλιέργεια του αμοιβαίου σεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας και προωθεί τη συνεργασία με φορείς και την οικογένεια.
3. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές οφείλουν να τηρούν τους κανόνες της τάξης. Αυτό σημαίνει πως όχι μόνον παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία αλλά και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Βασικό καθήκον κάθε μαθητή είναι η προσπάθεια και η μελέτη.
4. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους υποδεικνυόμενους χώρους, φροντίζοντας αυτοί να διατηρούνται καθαροί.
5. Οι μαθητές σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και σε καμία περίπτωση δεν τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδεια των κατόχων τους.
6.Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Όλοι οφείλουμε να προσέχουμε τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρισκόμαστε πολλές ώρες την ημέρα. Γι’ αυτό διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δεν γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους, δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό.
7. Εν κατακλείδι, οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. Κάθε άλλο θέμα που θα ανακύπτει και δεν προβλέπεται στον παρόντα Κανονισμό θα αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια και τον Σύλλογο των Διδασκόντων του σχολείου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη νομοθεσία.
VII. Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις
Η Διευθύντρια
 Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
 Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου.
 Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
 Είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
Οι εκπαιδευτικοί
 Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης.
 Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.
 Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
 Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
 Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
 Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
 Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
 Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
Οι μαθητές/μαθήτριες
 Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
 Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
 Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.
 Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική). Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:
1. Συζητούν ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στη Διευθύντρια.
Γονείς και κηδεμόνες
 Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
 Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
 Συνεργάζονται αρμονικά με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
 Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
Και αυτή τη σχολική χρονιά θα γίνουν και πάλι ενέργειες και προσπάθειες από την πλευρά του σχολείου προκειμένου να συγκροτηθεί Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.

VIII. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, την Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και την Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές απαγορεύονται.
Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.
4. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πρωταρχικός στόχος του σχολείου είναι η επικοινωνία και η συνεργασία με τους γονείς των μαθητών του σχολείου μας διότι η κάθε προσπάθεια των εκπαιδευτικών του σχολείου πάνω σε θέματα μάθησης και συμπεριφοράς δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική χωρίς τη συμπαράσταση αλλά και τη βοήθεια της οικογένειας και των γονέων.
Η εμπιστοσύνη και η θετική στάση του παιδιού προς το σχολείο επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό και από τη στάση των γονέων προς το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς του. Πρέπει οι γονείς να προστατεύουν το κύρος των εκπαιδευτικών και γενικότερα του σχολείου. Γι αυτό το λόγο κρίνεται απαραίτητη η καλλιέργεια καλής σχέσης μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικού προσωπικού. Η καλή αυτή σχέση ξεκινά πρώτα με τη συνεργασία σχολείου - γονέων πάνω σε οτιδήποτε αφορά τα παιδιά τους.
Το σχολείο περιμένει από τους γονείς άμεση ανταπόκριση και ενδιαφέρον κάθε φορά που τους ζητά τη συνεργασία τους αλλά και κάθε φορά που τους καλεί για ενημέρωση πάνω σε θέματα που αφορούν τα παιδιά τους.
Καλό είναι οι γονείς να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του σχολείου και να συμμετέχουν στις παιδαγωγικές συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών τους. Στις παιδαγωγικές αυτές συναντήσεις γίνεται ενημέρωση για το παιδαγωγικό έργο του σχολείου και τη γενικότερη συμπεριφορά των παιδιών, παρέχονται οδηγίες για τη μελέτη των μαθητών και τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων και γενικότερα επιλύεται κάθε απορία των γονέων που αφορά το παιδί τους και το σχολείο.
Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης.
Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο μετά από επικοινωνία με το σχολείο.
Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους.
Και αυτή τη σχολική χρονιά θα γίνουν και πάλι ενέργειες και προσπάθειες από την πλευρά του σχολείου προκειμένου να συγκροτηθεί Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους, μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο για να μπορέσει το Σχολείο να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεργασία με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, σύμφωνα με την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία και με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης.

Αχαρνές, Σεπτέμβριος 2023

Διαβάστε εδώ τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του σχολείου, σχολικό έτος 2022-2023

Σας ενημερώνουμε πως ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12/09/2022 στις 9:00 π.μ.

Σας ευχομαστε καλή και εποικοδομητική σχολική χρονιά!

Μαϊος 2024
ΚΔΤΤΠΠΣ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031